امروزه با گسترش شهرها و پیشرفت تکنولوژی تجارت الکترونیک از جایگاه بهتری برخوردار شده ونیاز به طراحی سایت بیش از همیشه اهمیت پیدا کرده است. طراحی فروشگاه اینترنتی نیز به دلیل در دسترس بودن در هر زمان و هر مکان در نزد مخاطبان، طرفداران بسیاری دارد.
یکی از مهمترین نگرانی های مدیران وب سایت های فروشگاه اینترنتی این است که بتوانند رتبه مناسبی در موتورهای جستجو داشته باشند تا خریداران از طریق جستجو بتوانند آنها را پیدا نموده و خرید خود را انجام دهند، بنابراین اهمیت سئو در طراحی فروشگاه اینترنتی بیش از قبل آشکار می شود. درصورتیکه شما نتوانید کاربران گوگل را به کلیک کردن روی لینک سایت خود ترغیب کنید، فروش سایت شما به شدت افت خواهد کرد. برای بازایابی کالاهای یک فروشگاه اینترنتی راهکارهای مختلفی وجود دارد و سئو سایت یکی از موثرترین روشهای بازاریابی برای وب سایت و محصولات آن است.
رابط کاربری و سهولت دسترسی به آیتم ها و محصولات در وب سایت تاثیر بسیار زیادی در سئو دارد. گوگل به سایتهایی که از تجربه کاربری مناسبی برخوردارند، امتیاز بالایی میدهد.
قبل از آغاز سئوی سایت، لازم است تحقیق و بررسی در خصوص کلمات کلیدی انجام دهید. سعی کنید در هنگام وارد کردن محصولات در وب سایت از کلماتی انتخاب کنید که برای کاربران شناخته شده باشد.
یکی از مهمترین عوامل در سئو فروشگاه اینترنتی تحلیل رقبا است. بدون تحلیل رقبا نمیتوانید از رقبای اصلی خود پیش افتاده و آنها را پشت سر بگذارید. در تحلیل رقبا بایستی برخی موارد از جمله کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبا، تعداد بک لینک دریافتی، نوع بک لینک دریافتی و دیگر آیتم ها را تحلیل نمایید و بر اساس آن هدف و استراتژی خود را برای پیشی گرفتن از رقبا تنظیم کنید.
لازم است بررسی کلی پس از طراحی فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید و درصورت مشاهده خطا در وب سایت نسبت به رفع آنها اقدام کنید. عدم دقت در برطرف کردن خطاهای سایت میتواند منجر به دریافت رتبه پایین تر نسبت به رقیبانتان شود.
صفحات سایت باید در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری شود. این 3 ثانیه برای سایتهای ایرانی باید براساس حداقل سرعت اینترنت محاسبه شود. سایتهایی مانند Gtmetrix برای بررسی علل پایین بودن سرعت به شما کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که استفاده از فریم ورک AMP میتواند تاثیر بسیار بالایی در سرعت سایت داشته باشد.
با توجه به اینکه تعداد محصولات در فروشگاه اینترنتی بسیار زیاد است بایستی برای هر کالا محتوایی برای قسمت توضیح کالا ایجاد کنید. اطلاعات هر محصول باید کامل با رعایت سئوی محتوایی در سایت درج شود. از کلمات کلیدی مناسب در محتوا استفاده کنید و علاوه بر تصویر مناسب برای محصولات، متا تگ های صفحات را مدنظر قرار دهید.
درباره این سایت